Sir Jim Ratcliffe, az INEOS elnöke által Londonban bemutatott járműről megerősítette, hogy a korábban bejelentett tisztán elektromos hajtáslánc (BEV) mellett egy alacsony kibocsátású, elektromos hatótávnövelő is fejlesztés alatt áll, hogy az INEOS Fusilier megfeleljen a globális fogyasztói igények széles körének, miközben a szén-dioxid-mentesítés felé halad.

A range- extender opció egy kis benzinmotorból áll, amely egy generátort hajt, hogy fenntartsa az akkumulátor töltöttségi szintjét, amikor külső töltés nem áll rendelkezésre. Az alternatív hajtáslánc részleteinek megerősítése és az új típus bevezetésének pontos időpontja 2024 őszére várható. Sir Jim Ratcliffe elmondta: "A jármű kifejlesztése során gyorsan arra a következtetésre jutottunk, hogy a szén-dioxid-mentesítés felé való elmozduláshoz, de ahhoz, hogy továbbra is olyan autókat gyártsunk, amelyeket a fogyasztók szívesen vezetnek, a hajtáslánc-technológiák kombinációjára van szükségünk. A BEV-ek tökéletesek bizonyos felhasználási célokra: rövidebb utakra és városi szállításokhoz, de az iparnak és a kormányoknak reális elvárásokat kell támasztaniuk más technológiákkal kapcsolatban, amelyek segíthetnek felgyorsítani a változás szükséges ütemét. Ezért kínálunk egy további hajtásláncot a Fusilier számára, amely  drámaian csökkenti a károsanyag-kibocsátást, de rendelkezik a szükséges hatótávolsággal és üzemanyag-utántöltési képességekkel."

Az INEOS Fusilier az iparág vezető autóipari beszállítójával, a Magnával közösen került fejlesztésre: a járművet az ausztriai Grazban található üzemében fogja gyártani. Ez a modell az ügyfelek számára egyedülálló ajánlatot fog jelenteni. A Grenadier DNS-ére épülő, modern irányvonalat és megkülönböztető identitást adó új 4X4-es valamivel rövidebb lesz hosszában és valamivel alacsonyabb magasságában. Egy egyedi „skateboard-platformra” épül, acél kocsiszekrénnyel és padlózattal, valamint alumínium ajtókkal és záróelemekkel. Az INEOS a Grenadier kombi és a Quartermaster pick-up kifejlesztésében a Magna partnereként működött közre. A Magna a világ egyik legnagyobb autóipari beszállítójaként és független szerződéses gyártóként számos hagyományos belső égésű, hibrid és elektromos járműveket gyárt különböző autógyártók számára. Az INEOS Fusilier fejlesztési folyamatának része lesz egy szigorú tesztelési program az osztrák Schöckl-hegyen, a Magna grazi jármű- összeszerelő üzemének közelében. Lynn Calder, az INEOS Automotive vezérigazgatója így nyilatkozott: "A harmadik modellcsalád bejelentése egy újabb jelentős mérföldkő az INEOS Automotive számára, amely megerősíti szándékunkat - mint autóipari gyártó - a teljes járműcsaládunkhoz hasonlóan mi is hosszú távra tervezünk."

Az INEOS Automotive a jövőbeli szén-dioxid-mentesítés iránti szélesebb körű elkötelezettségét demonstrálva 2023 júliusában a Goodwood Festival of Speed rendezvényen bemutatott egy Grenadier hidrogén-üzemanyagcellás prototípust, amely már az új technológiával üzemel.

 

 

A bemutatott jármű bizonyítja, hogy a hidrogénüzemű 4X4-es járművek technológiája gyártásra kész, de a megfelelő használhatóság érdekében még meg kell teremteni a tankolási infrastruktúrát. Az INEOS modellek kizárólagos magyarországi forgalmazója a Gablini Autószalonok.